Σελίδα 1 από 1

Τα Θέματα των Πανελλαδικών στα Μαθηματικών ΓΕΛ 10/06/2019

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 10 Ιουν 2019, 10:33
από Κώστας Σερίφης
them_math_c_hmer_190610.pdf
(295.08 KiB) Έχει μεταφορτωθεί 51 φορές


Ωραία θέματα... Μπράβο στην επιτροπή για την επιλογή τους.

Re: Τα Θέματα των Πανελλαδικών στα Μαθηματικών ΓΕΛ 10/06/20

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 10 Ιουν 2019, 23:09
από mathxl
Μια κριτική για τα θέματα

ΘΕΜΑ Α
Α1.
α) Ορισμός για έννοια που ορίζεται και στην α λυκείου πράγμα που τον καθιστά αντισός
β) i. Ατυχής εκφώνηση ...αν κάποιος μαθητής γράψει ότι αν η συνάρτηση είναι γνησίως μονότονη τότε έχει αντίστροφη ; Προφανώς ήθελαν ικανή και αναγκαία συνθήκη ώστε μια συνάρτηση να ΕΙΝΑΙ αντιστρέψιμη.
β) ii. Εδώ έχει ενδιαφέρον ένα γκάλοπ που αφορά απαντήσεις συναδέλφων στην ίδια ερώτηση. Στο βιβλίο πάντως δεν υπάρχει πλαίσιο με κεφαλίδα ορισμός. Κακή επιλογή.

Α2. Μια χαρά
Α3. Μια χαρά
Α4. Μια χαρά. Εδώ αξίζουν συγχαρητήρια για την εξαφάνιση των "ανόητων" Σ Λ χωρίς αιτιολόγηση. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!!
Α5. Φάουλ...είναι ασκησοειδές (εφαρμογή σχολίου) . Δεν πρέπει να βρίσκεται στο θέμα Α

Κακό θέμα

ΘΕΜΑ Β

Β1. Εφαρμογή ορισμού ασύμπτωτης με εκθετικό όριο στο άπειρο. Καλό.

Β2. Μπολζάνο+μονοτονία ή σύνολο τιμών κτλ. Καλό.

Β3. 1-1 και εύρεση αντίστροφης. Καλό.

Β4. Κατακόρυφη ασύμπτωτη και μετατοπίσεις από άλγεβρα β στοιχειωδών συναρτήσεων με επίκληση στην συμμετρία. Εδώ δυστυχώς θα δούμε παραγώγους και μελέτες...........(άλγεβρα - ανάλυση :1-0)

Καλό θέμα

ΘΕΜΑ Γ

Γ1. Απλό ...θυμίζει δεκαετία 80 ...τελικά δεν είναι ντεμοντέ. Καλό με αρκετό γράψιμο.

Γ2. Πολύ καλό μονοτονία με επίκληση στην συνέχεια...κάποιοι αναλώθηκαν με την παράγωγο στο

Γ3. i. Καλό , προσεγγίζεται με διάφορους τρόπους (Μπολζάνο-σύνολο τιμών).
Γ3. ii. Το πρώτο ερώτημα που έχει την ευκαιρία να ξεχωρίσει αυτός που είναι καλός ή άριστος από τον μέτριο. Κάποιοι θεώρησαν συνάρτηση το πρώτο μέλος ....στο σημείο αυτό αρχίζω να λυπάμαι τους βαθμολογητές. Εδώ έχει αποκτηθεί λογικό χρονικό πλεονέκτημα λόγω στροφών ενώ στο Β4 λόγω μελέτης στην α και β λυκείου.

Γ4. Καλό ερώτημα με ρυθμό.

Γενικά αρκετά καλό θέμα.

ΘΕΜΑ Δ

Δ1. Καλό - προσδιορισμός παραμέτρων από επαφή.

Δ2. Εμβαδό, πρόσημο, αλλαγή μεταβλητής και ίσως παραγοντική. Η εύρεση προσήμου είναι απλή αν οι μαθητές σκεφτούν αλγεβρικά αν όχι ...θα χάσουν χρόνο. (άλγεβρα - ανάλυση: 2-0)

Δ3. i. Η ανισότητα είναι απλή αν οι μαθητές σκεφτούν αλγεβρικά αν όχι ...θα χάσουν χρόνο και πιθανό να κάνουν επιπόλαιο λάθος. Δεν μπορώ να πω ότι ξεχωρίζει ο άριστος από τον μελετηρό πολύ καλό....η μόνο πιθανότητα να ξεχωρίσουν είναι η διαφορετική αίσθηση πίεσης χρόνου -άγχους όταν φτάσουν στο ερώτημα αυτό. Σαν μαθηματικός μου αρέσει το ερώτημα, όχι όμως για τις εξετάσεις στην θέση που βρίσκεται. Επειδή ο εξεταστής ήξερε ακριβώς τι έκανε το θεωρώ έντεχνη αλγεβρική παγίδα. Στο σημείο αυτό μοιρολογώ τους βαθμολογητές. :lol: (άλγεβρα - ανάλυση: 3-0)

Δ3. ii. Να και το ΘΜΤ ή μονοτονία ή ολοκλήρωση κατά μέλη(με την ισότητα να ισχύει μόνο στο 1). Καλό. Εδώ ισχύει η γνήσια ανισότητα.

Δ4. Εδώ είναι ίσως η δεύτερη ευκαιρία του άριστου να ξεχωρίσει από τον πολύ καλό. αν και η ύπαρξη κοινής εφαπτομένης προκύπτει εύκολα. Πολύ καλό.

Αρκετά καλό θέμα χωρίς πρόνοια για τον βαθμολογητή :lol: :mrgreen:


Δίνω συγχαρητήρια στην επιτροπή γιατί επιτέλους εξετάστηκε ευρύτερο μέλος της ύλης μαζί με κάποια θεωρήματα. Γενικότερα τα θέματα είναι τα καλύτερα επί της σημερινής κυβέρνησης. Αυτό με την άλγεβρα είναι εκνευριστικό και ο λόγος είναι γιατί μάλλον γίνεται επιτηδευμένα. Συνεχίζεται να μην εξετάζεται εύρεση συνάρτησης από συνέπειες ΘΜΤ. Ωστόσο υπήρξε βελτίωση.

ΥΓ: Δείξτε λίγο κατανόηση και σε αυτούς που βαθμολογούν...λίγότερες πράξεις...υπάρχουν και οι θεωρητικές ασκήσεις.